9 клас Контрольна робота з теми
«Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. Безсполучникове речення»
І варіант
1. Укажіть правильне визначення виду підрядності в складнопірядному реченні з кількома підрядними.
Однорідна підрядність -
A) підрядність, за якої перше підрядне залежить від головного речення, друге підрядне – від першого, третє – від другого і т. д.
Б) підрядність, за якої однакові за значенням підрядні речення відносяться до якогось одного члена в головному реченні або до головного речення в цілому.
B) підрядність, за якої кілька підрядних частин різних типів пояснюють якийсь один член головної частини або ж відносяться до різних її членів.
Г) підрядність, для якої притаманні підпорядкування різного характеру.
2. Встановіть відповідність:
1. Речення з однорідною підрядністю
2. Речення з неоднорідною підрядністю
3. Речення з послідовною підрядністю
4. Безсполучникове складне речення
А. Він пішов туди, де непокоїлась вода, де глухо стогнали припнуті човни і де з чийогось весла скапували чи то краплини води, чи то краплини часу (М. Стельмах).
Б. Коли Мину вивели в темні сіни, де було чимало італійських солдат з кулеметами і різною амуніцією, він раптом випав з жандармських рук додолу, як клунок проса (О. Довженко).
В. Де живуть наші батьки й матері, там живуть і вітри, які нас обдували в дитинстві (О. Сизоненко).
Г. Навіть на Спаса, коли, здається, з квітами просинаєшся, з квітами сідаєш за стіл і їси яблука, груші, а свіжовипечений хліб умочаєш у мед і несеш до рота, вона не могла відцуратись од свого святого ставлення до цвіту (Є. Гуцало).
Д. Править хтось маленьким човенцем, стиха весла підіймає (Леся Українка).
3. Вкажіть безсполучникове складне речення:
А)До Миколи не сій гречки й не стрижи овечки. Б)Коли квітень з водою, то травень з травою.
В)Дощ упору – золото. Г)Май холодний – рік хліборобний (З нар. творчості).
4. Визначте, який розділовий знак пропущено в поданому безсполучниковому складному реченні:
Квітень виправдовував свою назву весело гомоніли струмки, сніг розтанув, у полях зазеленіла озимина, горбила чорну спину блискуча рілля, і справжні озера голубіли у видолинках (Ю. Збанацький).
А)Двокрапку. Б) Крапку з комою. В) Тире. Г) Кому.
5. Вкажіть смислові відношення між простими реченнями в поданому безсполучниковому складному:
Без хазяїна двір плаче, без хазяйки – хата (Нар. творчість).
А) Одночасність дій, явищ. Б) Часову послідовність дій, явищ.
В)Зіставлення (протиставлення) змісту одного речення зі змістом іншого.
6. Запишіть речення. Розставте розділові знаки.
Дуже хочеться щоб з рідної домівки ви винесли тільки найкраще щоб вона дала вам крила для польоту але не забувайте що вона завжди буде за вами мандрувати де б ви не були.
9 клас Контрольна робота з теми
«Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. Безсполучникове речення»
ІІ варіант
1. Укажіть правильне визначення виду підрядності в складнопірядному реченні з кількома підрядними.
Неоднорідна підрядність -
A) підрядність, за якої перше підрядне залежить від головного речення, друге підрядне – від першого, третє – від другого і т. д.
Б) підрядність, за якої однакові за значенням підрядні речення відносяться до якогось одного члена в головному реченні або до головного речення в цілому.
B) підрядність, за якої кілька підрядних частин різних типів пояснюють якийсь один член головної частини або ж відносяться до різних її членів.
Г) підрядність, для якої притаманні підпорядкування різного характеру.
2. Встановіть відповідність:
1. Речення з послідовною підрядністю
2. Речення з однорідною підрядністю
3. Речення з неоднорідною підрядністю
4. Складнопідрядне речення
А. Ще годину тому можна було побачити, що баржу пофарбовано в брудно-жовтий колір, що вона стара, неоковирна і зовсім не відповідає своїй романтичній назві «Лореляй», вималюваній чорною фарбою на обох бортах (П. Загребельний).
Б. Коли б у вагоні було світліше , колеги голови американської делегації помітили б, як у цьому місці згадок по його обличчю пробігла весела посмішка (С. Скляренко).
В. Дуби на піщаному згір’ї ростуть буйно, докопалися корінням до соків заплави і щедро вигнали листя, що прикрило жовті горбки і сіру бетонну рівнину масивних меморіальних дощок, на яких викарбувано шістсот сімдесят шість прізвищ жертв фашистської розправи
(А. Адамович). Г. І обоє глянули на похилу хату, яку срібним вінцем завершувало засніжене гніздо (М. Стельмах). Д. Далекий острів заліг хмаркою в небі (М. Коцюбинський).
3. Укажіть, яке з поданих речень є безсполучниковим:
A) Проміння місяця ламалося в хвилях, блищало, лопотіло і рябіло. (О. Довженко)
Б) Учи азбуку — прийде хліб у руку. (Нар. творчість)
B) І радощі, і болі, і спогади, і мрії для них давно вже стали спільними, як у дружній сім’ї.
Г) Він усміхається до сонця, пестить рукою жовті кленові листочки. (В. Козаченко)
4. Вкажіть, у якому безсполучниковому складному реченні замість коми слід поставити тире:
А)Всі дівчата були тільки в червоних кибалках, одна Мотря прийшла в квітах та в стрічках.
Б)Сонце світило на київські гори; золоті верхи сяяли й неначе горіли.
В)Кругом Києва в долині зеленів густий ліс, синів за Дніпром, ніби повитий сизим туманом, бір…
Г).Проскурниця посадила Мелашку вечеряти, вона й ложки не вмочила(З тв. І. Нечуя-Левицького).
5. Вкажіть смислові відношення між простими реченнями в поданому безсполучниковому складному:
Дивлюсь у воду – місяць у воді сміється.
А)Умовно-наслідкові. Б)Причиново-наслідкові. В)Часові. Г)Друге речення пояснює інше.
Д)Друге речення вказує на причину і дію першого речення.
6. Запишіть речення. Розставте розділові знаки.
І тут Данила вразила дивовижна неправдоподібна краса зимової ночі що легкими хмаринами напливала на підтемнений місяць що блакитним снуванням єднала небо з землею що спалахами вибухала навколо засніжених верб і стогів (З тв. М. Стельмаха).
|