П`ятниця, 29.03.2024, 16:33 Гість | RSS
Сайт учителя-словесника Ільїної Інни Іванівни

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Опис досвіду як класного керівника


 “Я - класний керівник!
І намагаюсь бути класним,
І зустрічаю учнів я своїх,
Щоб кожен день їх
видався прекрасним!

      З самого дитинства  мріяла стати вчителем. Ніким іншим себе не уявляла. Моя мрія збулася. Я стала вчителем української мови та літератури, світової літератури. 13 років тому я стала на поріг свого професійного становлення. Сьогодні я працюю за своїм фахом, а ще кожного дня, приходячи до школи, вдивляюся пильно в очі своїх вихованців, що стали мені дорогими і близькими за 4 роки. Я - класний керівник 9 класу. Ці учні – це мій другий випуск. Відверто скажу, що тільки з роками приходить досвід, тільки з роками приходить мудрість. Але тільки той вчитель стає майстром, який всією душею, всім своїм єством поряд з своїми вихованцями. Якби мені дали до рук скрижалі долі, не змінила б я нічого, тому що сенс свого життя вбачаю в дітях. Кожного дня  з радістю крокую на свою педагогічну ниву. У своїй роботі не схвалюю рутинності, а тому постійно намагаюсь йти в ногу з часом. Цікавлюсь новітніми педагогічними технологіями і намагаюсь втілювати їх в життя. Вимоглива, в першу чергу, до себе, а тому до роботи ставлюсь серйозно, відповідально. Вболіваю за все, що відбувається в навчально-виховному  процесі. В кожному вихованцю  намагаюсь  знайти іскорку доброти, а тому вважаю, що поганих дітей не буває, як і поганих людей. Є погані вчинки, які потрібно виправляти. Вважаю, що діти – це майбутнє держави, а тому до  виховання молодого покоління потрібно ставитись з відповідальністю, а найголовніше - в своїй роботі не допускати байдужості і легковажності.

-1-

       Класний керівник! Сьогодні ця посада має неабияке значення. Хто такий класний керівник? Це мудрий наставник, помічник, психолог, соціальний педагог, порадник. До кого, як не до класного керівника, будуть приходити в школі  діти зі своїми тривогами, переживаннями, щасливими моментами в житті, успіхами в навчанні. Класний керівник – це місток, який об’єднує дитину і вчителів-предметників, батьків, громадськість. Це не посада, а це внутрішній поклик душі виховувати майбутнє держави. Вибір проблеми, над якою я почала працювати , в мене навіть не стояв, тому що я чітко для себе усвідомила, на що потрібно акцентувати особливу увагу при вихованні підростаючого покоління. Тому проблема, над якою я працюю, звучить  так: «Формування міцного колективу та сприяння формуванню життєвих цінностей шляхом особистісно орієнтованого підходу». Сьогодні незмінними залишаються постулати, що людина не може жити одноосібно. Вона повинна постійно перебувати в соціумі, вчитися  спілкуватися з людьми, знаходити спільну мову з оточуючим середовищем, вчитися бути корисною іншим.

    А все це можливо лише за однієї умови: людина повинна мати в своєму арсеналі багаж життєвих цінностей, які неодмінно впливатимуть на неї як на особистість. Все це можливо реалізувати, якщо починати працювати над формуванням такої особистості, починаючи з раннього дитинства. Тільки за однієї умови особистість стане повноцінною: коли в неї будуть розвинені почуття колективізму, почуття доброти, совісті, патріотизму, людяності, толерантності, порядності, відповідальності, піклування про інших людей та ін.

   Стан духовної культури і моралі суспільства, як у світі, так і в Україні, викликає занепокоєння. Корозія усталених духовних цінностей є наслідком прагматизації життя, пропаганди насилля, нехтування правових, моральних, соціальних норм і за своїми масштабами становить глобальну соціальну проблему. Отже, сфера морально-етичного становлення особистості сьогодні вимагає підвищеної уваги і докорінно нового підходу. Якщо не хочемо втратити чи скалічити ще одне покоління молоді, спробуймо по-іншому працювати з ним, впливати на формування ціннісних ставлень, пріоритетів,моральних ідеалів, збагачувати моральний досвід учнів, розвивати потребу у морально-духовному самовдосконаленні. Тому проблема, над якою я працюю, є актуальною, хоча здається банальною і чітко зрозумілою.

   Виходячи з того, що дитина є суб’єктом виховного процесу, слід докорінно змінювати технологію даного процесу на основі використання таких педагогічних технологій, які ставлять за мету не нав’язування правил і норм, а створення умов для осмислення суті моральних стереотипів, їх доцільності, добровільного сприйняття, набуття досвіду морально-етичного ставлення до себе, до оточуючого світу та людей.

У своїй роботі керуюсь досвідом відомих учених : Я.А.Коменського, В.О.Сухомлинського, К.Д.Ушинського, А.С.Макаренка, О.Я.Савченко, С. Русової, К.Г.Теплякової та багатьох інших.

У виховній роботі зі своїми учнями я керуюся  Конституцією України,Концепцією громадянського виховання, Концепцією національного виховання, Законами України “Про загальну середню освіту”, нормативними документами, наказами, розпорядженнями Президента України, Міністерства освіти та науки, обласного управління та міького відділу освіти.

   В ході роботи над своєю проблемою мною були поставлені такі завдання:

- сприяти формуванню всебічно розвиненої особистості учня, виховувати  національну свідомість учнів,  громадянську позицію.

- виховувати турботливе ставлення учнiв одне до одного, до вчителiв, батькiв, молодших вiд себе та  людей похилого вiку:

- створювати умови для розвитку самосвiдомостi учнiв, вiдповiдальностi за власнi вчинки;

- сприяти формуванню найкращих людських якостей;

- органiзовувати заходи з метою згуртування та зміцнення колективу.

Реалізовую ці завдання за допомогою власно створеної моделі класного учнівського

 

 Реалізовую ці завдання за допомогою виховної програми  « Від «я» до «Я»  Виховна система “Від “я” до Я” базується на меті, завданнях, змісті, формах та методах виховання, діагностиці результатів виховної роботи.

     Процес поетапної реалізації програми забезпечує морально-етичне становлення у таких спільностях (відповідно до кроків реалізації)

·        Я – Особистість (наявність індивідуальних пріоритетів)

·        Я – Член родини (зміцнення позицій сімейних цінностей)

·        Я – Учень школи (формування пізнавальних цінностей)

·        Я – Громадянин України (становлення громадянської позиції та національної самосвідомості)

·        Я – Мешканець планети (процес формування загальнолюдських та духовних цінностей).

Виховні завдання реалізуються шляхом послідовного виконання учнем справ у кожній спільності.

     Виховний вплив здійснюється не одномоментно, це систематичний, поетапний підхід, метою якого є динамічний та гармонійний розвиток особистості в цілому та конкретної її риси.

     Тому програмою передбачено такі кроки реалізації завдань:

Діагностика та аналіз.

       Мною була проведена бесіда з дітьми про пріоритетні цінності в житті людини. Було виявлено, що діти орієнтуються в пріоритетних цінностях, проте продовжувати працювати в цьому напрямку потрібно.

 Використовуючи результати бесіди, мною була проведена вправа, яка      

 має назву «Моя мета», де кожна дитина створювала свій асоціативний кущ. Згідно напрямків роботи, мною були проведені такі заходи:

   Я – Особистість: Бесіда про шкідливість тютюнопаління, бесіда «Індивідуальність у навчанні», тест « Який у тебе характер», ГС « Як обрати професію», конкурс « Найрозумніший», ВГ « Знаю! Вмію! Можу!»ГС « Школа прав дитини», рольова гра « Твої норми поведінки», бесіда « Розвиваємо самостійність».

 Я – Член родини: ГС « Гляди, не забудь – людиною будь», анкетування « Що для мене справжня дружба», ГС « Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш», рольова гра « Правила спілкування», ВГ « Святе слово « мама», бесіда « Як спілкуватися з однолітками», бесіда « Всі ми різні», ГС « Знання – це сила, поглиблюйте їх», бесіда « Можу – хочу – треба».

Я – Учень школи: ГС « Навчання – це твій обов язок», бесіда « Я і світ», участь у благодійних акціях, бесіда « Заведи друга – щоденник», колективна творча справа « Виготовлення новорічних сніжинок», колективне відвідування бібліотеки.

Я – Громадянин України: ГС «Державні символи України», відвідування картинної галереї ( Урок мужності « Герої-молодогвардійці»), відвідування музею Чорнобиля ( м. Київ), музею Аптеки ( м. Київ ), участь у святі

« Вчителю! Вклонюся тобі доземно», ГС « Я – громадянин України»,

ВГ« День української писемності і мови», ГС « Люби та знай свій рідний край», ігрова програма «День збройних сил України» ,Свято Калити, Свято Миколая.

Я – Мешканець планети: ГС « Знай, люби, бережи», відвідування планетарію (м. Київ), ГС «Себе бачу я в дзеркалі природи»,ВГ «Чисте довкілля», опитування « Прекрасне у нашому житті», бесіда « Природа і ми».

   Прогнозованими наслідками програми є духовно-моральне зростання кожного учня, що займає активну життєву позицію, здатен до самопізнання, самовизначення, самовдосконалення, самоствердження, самореалізації проектування та творення власного життя. 

 

«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031