Олімпіадні завдання з зарубіжної літератури
І ( шкільний) етап
8 клас
І. Написати есе на одну з тем: (20 б.)
1. Література впливає на формування життєвих цінностей людини.
2. 10 заповідей Мойсея. В чому їх актуальність сьогодні?
3. Чи потрібна людині віра?
ІІ. Теорія літератури та літературна критика. ( 30 б.)
1. Складіть опорний конспект «Коран – священна пам’ятка ісламу ».
2. Складіть опорну схему «Роди та жанри літератури».
3. Коротко поясніть зміст і походження виразів зі Старого Заповіту, що вживаються в сучасній українській мові:
Допотопні часи, після нас хоч потоп, заборонений плід – солодкий, закопати талант у землю , за сімома замками (печатями).
Олімпіадні завдання з зарубіжної літератури
І ( шкільний) етап
7 клас
І. Написати есе на одну з тем: ( 20 б.)
- Образ Робін Гуда – уособлення народної мрії про
героя-борця і захисника.
- Література впливає на формування життєвих цінностей людини.
- Про що розповідає нам балада «Рукавичка» Ф. Шиллера.
- Напишіть листа літературному героєві ( героїні), чия історія вас найбільше вразила. ( За творами, вивченими у 7 класі )
- « Ідуть до нас сказання
прадавні з давнини.
Про витязів діяння,
Як билися вони…»
( Розкажіть, яким постає в героїчних піснях та баладах ідеальний народний герой).
ІІ. Теорія літератури та літературна критика. ( 10 б.)
( одне завдання на вибір учня )
- Заповніть таблицю « Билина та народна казка»
Билина |
Народна казка |
Спільне
Відмінне
2.Складіть опорний конспект: « Ознаки народної балади ».
3. Визначте композиційні елементи балади Р.Л. Стівенсона «Вересовий трунок».
Зарубіжна література
7 клас
І. Написати творчу роботу на одну з тем:
- Образ Робін Гуда – уособлення народної мрії про
героя-борця і захисника.
- Література впливає на формування життєвих цінностей людини.
- Про що розповідає нам « Балада прикмет» Франсуа Війона.
- Напишіть листа літературному героєві ( героїні), чия історія вас найбільше вразила. ( За творами, вивченими у 7 класі )
- « Ідуть до нас сказання
прадавні з давнини.
Про витязів діяння,
Як билися вони…»
( Розкажіть, яким постає в героїчних піснях та баладах ідеальний народний герой). ( 20 б.)
ІІ. Теорія літератури та літературна критика. ( 10 б.)
( одне завдання на вибір учня )
- Заповніть таблицю « Билина та народна казка»
|
Народна казка |
Спільне
Відмінне
2.Складіть опорний конспект: « Ознаки народної балади ».
3. Назвіть прикмети життя, згадані в « Баладі прикмет» Ф. Війона і розтлумачте їх філософський підтекст ( прихований зміст). Результати зафіксуйте у таблиці за зразком.
Прикмети життя |
Підтекст |
Муки гинуть в молоці |
Буденність
|
І місце – 30 – 27 б.
ІІ місце – 26 – 23 б.
ІІІ місце – 22 – 19 б.
8 клас
І. Написати творчу роботу на одну з тем:
1. Література впливає на формування життєвих цінностей людини.
2. Твір-доведення: « Гомер виховав усю Елладу».
3. Поеми Гомера – « енциклопедія життя давніх греків».
4. Військовий ідеал Тіртея.
5. Яким я уявляю Архілоха. ( 20 б.)
ІІ. Теорія літератури та літературна критика. ( 10 б.)
( одне завдання на вибір учня )
- Укладіть літературознавчий словничок до теми « Гомерівський епос», даючи визначення термінів та наводячи відповідні приклади: епічна поема, аеди, рапсоди, ретардація, гекзаметр, постійні епітети, , «гомерівське питання».
- Складіть опорний конспект « Основні риси античної літератури».
- Складіть опорну схему « Давньогрецька лірика».
- Коротко поясніть зміст і походження виразів зі Старого Заповіту, що вживаються в сучасній українській мові:
Вавилонське стовпотворіння, допотопні часи, після нас хоч потоп, заборонений плід – солодкий, куштувати з дерева пізнання добра і зла.
- За поданими відповідями та ключовими словами сформулюйте до них запитання:
- Г Е К Т О Р
- А П О Л Л О Н
- П Р І А М
- Г Е К У Б А
- П А Р І С
І місце – 30 – 27 б.
ІІ місце – 26 -23 б.
ІІІ місце – 22 -19 б.
9 клас
І. Написати творчу роботу на одну з тем:
1. Над чим сміється Мольєр у комедії « Міщанин – шляхтич»?
2. Твір – доведення: « Найбільша перемога – перемога над самим собою».
( П. Кальдерон)
3. Твір – роздум: « Чи можна вважати комедію Ж.- Б. Мольєра « Міщанин – шляхтич» моральним уроком нашим сучасникам?
4. « Нелегким шляхом до пізнання себе і вищих істин…» ( Твір-есе від імені літературного героя одного з творів, вивчених у 9 класі).
5. Чи можна обдурити Долю? ( За драмою П.Кальдерона « Життя – це сон»).
( 20 б.)
ІІ. Теорія літератури та літературна критика. ( 10 б.)
( одне завдання на вибір учня )
- Складіть опорний конспект « Основні риси бароко».
- Складіть опорну схему «Класицистичний образ».
- Чому твір П. Кальдерона має назву « Життя – це сон»?
- Доведіть, що Журден – комічний характер. (За комедією Ж.-Б. Мольєра
«Міщанин – шляхтич)
- Доведіть, що художня література - це мистецтво слова. Визначте її місце серед інших видів мистецтв.
І місце – 30 -27 б.
ІІ місце – 26 – 23 б.
ІІІ місце – 22 – 19 б.