Четвер, 25.04.2024, 08:53 Гість | RSS
Сайт учителя-словесника Ільїної Інни Іванівни

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Творча скарбничка " Я роблю це так!"


Тестування за життям та творчістю Т.Шевченка

1. Хто  говорив про Шевченка: «Він був сином мужика і став володарем в царстві духа…»?

А) І.Франко        Б) М.Рильський   В) М.Коцюбинський

2. Назвіть село, в якому народився Т.Шевченка?

А) Кирилівка          В) Моринці

Б) Іванівка               Г) Шевченкове

 3. У якому році Шевченка викупили з кріпацтва?

 А) 1836           Б)  1838          В) 1840       Г)  1841

 4. З ким зустрівся Шевченко у Літньому саду?

А) І.Сошенком                           В) К.Брюлловим

Б) В.Жуковським                      Г) Є. Гребінкою

 5. Вкажіть рік видання «Кобзаря»?

А) 1838       Б)1840      В) 1842      Г)1843

5.Коли народився Т.Г.Шевченко?

А) 10 березня  1861 року             Б)  9 вересня 1814 року                 В)  9 березня  1814 року

6. Де навчався Т.Шевченко?

А) у Київському університеті,  Б) у Петербурзькій академії мистецтв,  В) у Львівському університеті.

7.Хто з художників,щоб викупити Шевченка з кріпацтва, намалював портрет великого російського поета і кого саме:

 А) Сошенко;       Б) Яків де Бальмен;        В)Брюллов;        Г) Венеціанов.

 А) Пушкіна; Б) Володимира Даля;     В)Жуковського;   Г) Достоєвського.

8. Який твір не належить перу Шевченка?

А) «Назар Недоля»;  б) «Тополя»;  в) « Думи мої, думи мої»; г) «Минають дні, минають ночі»

9.Т. Шевченко входив до політичної організації

А) “Чорний переділ”;         Б) “Кирило-Мефодіївське товариство”;              В) “Земля і воля”.

10 .Де відбував своє покарання Т.Шевченко?

А) в Сибіру;                    Б) на Кос – Аралі;                                  В) на Соловках;

 Г) в Оренбурзі;               Д) Новопетровській фортеці;                Е) Орській фортеці.

11.Що заповідав Т.Шевченко своєму народові (на основі вірша «Заповіт»)?

А) боротися за щасливе майбутнє України,              Б) бути покірними й терплячими,    В) стати веселими й заможними.

12. Назвіть відомі вам твори Шевченка. ( Не менше 4)

 

 

« Гронування»

( за біографією А. де Сент-Екзюпері)

 

А. де Сент Екзюпері, 1900, Ліон, Жан де Сент-Екзюпері, Сен-Моріс-де-Ременс, льотчик, Гватемала, Середземне море, джаз, кіно,1944, « Маленький принц», Леон Верт.

« Гронування»

( за біографією П. Кальдерона)

 

Педро Кальдерон, 1600 , Мадрид, священик, Єзуїтський колеж, королівські війська, капелан, «Кохання, честь і влада», «Життя – це сон», драматургія, 1681.

 

« Гронування»

( за біографією Мольєра)

 

1622, Париж, Жан Батист Поклен, королівський камердинер, Клермонський колеж, грецька та латинська мова, «Блискучий театр», драматург, фарс, «висока» комедія, «Тартюф», «Дон Жуан», Людовік XІV, класицизм,1673, «Мішанин-шляхтич».

  « Вірно/невірно»

( за казкою Г.К. Андерсена « Снігова Королева»)

 

  • У дзеркалі все потворне здавалось гарним, а найгірші з людей – найкращими.
  • Людина з такою скалкою в очах бачила все тільки найкращим, бо кожна скалочка мала ту ж силу, що ціле дзеркало.
  • Хлопчика звали Кай, дівчинку – Герда.
  • Герда подарувала річці свій гребінець, щоб дізнатися про долю Кая.
  • Маленька розбійниця дала Герді оленя, і Герда з оленем вирушили на пошуки Кая.
  • Кай повинен був скласти з льодяних фігурок слово « вічність».
  • Кай і Герда повернулись додому взимку.

 

« Вірно/невірно»

( за повістю Ч. Діккенса « Різдвяна пісня в прозі»)

 

  • Події в «Різдвяній пісні в прозі» відбуваються в ніч Різдва.
  • Першою мандрівкою Скруджа була подорож в Майбутнє.
  • Найбільшу цінність для Скруджа становили гроші.
  • Сім’я Кретчитів у повісті жила в достатку.
  • До Скруджа прийшла тінь Марлея.
  • Скрудж – головний герой повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».
  • Скрудж  не змінився після зустрічі з трьома духами.

 

Робота в групах ( за новелою О.Генрі " Останній листок")

Завдання І групи

- Знайдіть у творі опис дощу.

- Яку роль він у новелі відіграє? (Підбір цитат, висновки. Художня деталь дощ – безнадія, безвихідь, передчуття трагедії)

 

Завдання ІІ групи

- Скільки разів у новелі з’являються слова «останній листок»?

- Як змінюється смислове навантаження в словах «останній листок»?

 

Завдання ІІІ групи

- Скажіть, чому Джонсі рахувала листки плюща?

- А що символізує плющ?

(Плющ – безсмертя, сила життя).

 

Творче завдання « Добрий вчинок».

Запропоновані ситуації для І групи:

  • людина мріє мати домашню тварину;
  • людина не може знайти роботу;
  • людина не хоче вчитися.

 

 

Запропоновані ситуації для ІІ групи:

  • людина не вміє готувати;
  • людина не хоче вчитися;
  • людина обманює близьких.

 

 

Розгляд бувальщин

про українських письменників

 


1
Український поет Степан Руданський за фахом був лікарем. Працюючи в Ялті, він лікував бідних безкоштовно. Про це добре знали в місті, тож коли занедужував убогий, ішов до лікаря Руданського. Бувало й так, що бідному чоловікові не було де жити, щоб лікуватися. У таких ситуаціях Руданський надавав свою хату, лікував, годував і не чекав за те ніякої плати.

 


 

2
Письменник Юрій Федькович, вийшовши у відставку з офіцерської служби, поринув у громадські справи. Він зажив слави народного адвоката. Одного разу до нього звернулися селяни, щоб допоміг відстояти в суді їхнє право на ліси й пасовиська. Докази, наведені Фодьковичем, були такі переконливі, що місцеві чиновники погодилися з ними й змінили рішення на користь селян.
Свій дім і господарство Юрій Федькович подарував слузі; гроші, здобуті від продажу батьківського дому, роздав бідним.

 

 

Правила ведення диспуту

 

Дозволяється

Не дозволяється

  • Висловлюватися по черзі;
  • дотримуватися теми;
  • бути активним;
  • виявляти доброзичливість;
  • висловлювати свої думки чітко, лаконічно;
  • допомагати одне одному.

- Критикувати думки інших;

- пліткувати;

- насміхатися над невпевненими;

- бути пасивним;

- не дотримуватися теми;

- бути неуважним.

 

 

 

Творче завдання

 «Я позичаю ідею»

Ситуація для І групи.

  1. Марина чекала свій День народження. Вона намагалась передбачити, що їй подарує мама. Мабуть, нову шапку, яка їй буле дуже потрібна до куртки, яку подарували дідусь з бабусею.
  2. Добрий ранок, доню! З Днем народження, моя ріднесенька! Будь здоровою та щасливою! А ось тобі мій подарунок. Носи, донечко! (мама дарує в язану шапку.
  3. Мамо, а що шапка в язана? Ти що її сама в язала? Що не могла в магазині купити? Вона ж не модна.
  4. Доню, я ж в язала її власноруч. Такі речі ніколи не виходять з моди. Я так старалась! Вона ідеально підходить до твоєї нової куртки!
  5. Якщо тобі подобається, то носи її сама! – сказала дочка і кинула шапку. 

Ситуація для ІІ групи.

1 дочка. Тато, ти не забув, що обіцяв нам з сестрою сьогодні піти на каток?

Тато. Так, я пам’ятаю, дівчата, але, на жаль, свою обіцянку виконати сьогодні не зможу. Викликають на роботу.

2 дочка. Знову робота.

1 дочка. Завжди робота.

2 дочка. Для чого ти купив нам ковзани, якщо на каток сходити з нами не хочеш!

1 дочка. Ми навчились кататись на ковзанах, а ти навіть подивитись не хочеш, як у нас виходить.

Тато. Я дуже хочу, але немає часу потрапити з вами на каток. Надіюсь, що в наступні вихідні обов’язково вийде.

2 дочка. А в наступні вихідні ми не підемо, бо у нас справи будуть! До зустрічі, тато!

1 дочка. До зустрічі!

 

 

 

  •  

« Моє розуміння моральних цінностей»

  1. Добра людина – це та, яка…

а) відзначається високими моральними якостями;

б) чуйно ставиться до всього живого;

в) ввічлива;

г) не любить підкреслювати свої достоїнства.

          2. До поданого слова доберіть з чотирьох запропонованих синонімів         

           одне:

              Доброта і…

               а) довіра;

               б) милосердя;

               в) хоробрість;

               г) скромність.   

          3. До даного слова доберіть одне протилежне за значенням:

              Добрий і…

             а) жадібний;

             б) злий;

             в) сердитий;

             г) чужий.

Анкета

«Цілі вивчення української літератури»

учня (учениці) … класу

___________________________________

 

Головні цілі (відзначити  3 – 5), яких я хочу досягнути у семестрі (навчальному році)

.Вивчити матеріал підручника.

Прочитати всі твори, які ми будемо вивчати у 5 класі.

Стати гарним читачем.

Навчитися самостійно здобувати знання.

Навчитися самостійно працювати з довідковою та спеціальною літературою.

Розвивати свої здібності (вказати які).

Навчитися правильно організовувати свою роботу: ставити цілі, складати реальний план, виконувати його й оцінювати результат.

Навчитися уважно слухати, правильно розмовляти, аргументовано сперечатися.

Отримати гарну семестрову (річну) оцінку з української літератури.

Нічого не хочу.

Свій варіант цілі.

 

Літературне конструювання  «Віднови біографію письменника»

Олександр ………………………..Пушкін

( 17…      - 18…       )

  26 травня 17…  року в …….    народився О.Пушкін. У 1811 – 181.. Пушкін навчається в ………………………………………………………………. . Тут він отримав не тільки належне виховання, а й знайшов ………………………….. на все життя. Найбільш «безцінним» для нього виявився ……………………………………… . У 1815 році Пушкін здавав екзамен з ………………………… словесності. На іспиті був присутній перший поет Росії …………………………………………………….. . Вислухавши Пушкіна, який читав свій вірш ……………………………………………., митець слова розцілував його. Після цього Пушкін отримав визнання в ліцейському оточенні. Після закінчення ліцею  поет вступив на службу до …………………………………………………………………… із чином колежського секретаря. У цей час продовжує писати свої вірші. У 1820 році починається  ………………………… заслання Пушкіна. У 1824 році  Пушкін прибуває в селище……………………… . Тут йому судилося пробути ….. роки. У ……………………… відбулося повстання ……………………… . Серед повстання було багато ………………….. Пушкіна. Побоюючись обшуку,  Пушкін спалює ……………, де згадуються імена деяких ………………….. .У 182… року Пушкін повернувся до …………………. .

Поет жив під пильним наглядом царя …………. . Цар діяв через шефа жандармів …………………….. Життя під наглядом пригнічувало Пушкіна, але він плідно працював. У 1828 році він зустрів ………………………….. . Згодом, незважаючи на перешкоди, вона стала його ………………….. та на світ з’явилося………      . Одруження принесло Пушкіну ………………….. .Останні роки життя поета були важкими. Світське товариство пліткувало про Пушкіна, говорило, що до його ………………………….. залицяється ………………. .

Не витримавши натиску, Пушкін викликає …………………….. на ……………. .

В результаті це закінчується тим, що Пушкіна ………………………………. І він … січня 18…… року помирає.

До творчого доробку поета належать такі твори…………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. .

 

Творчі завдання з літератури : " Створи обкладинку до художнього твору", " Напиши листа літературному герою", "Склади продовження художнього твору", " Створи кольорову палітру художнього твору", " Підбери афоризми, що відображають головну думку художнього твору" .

 

 

 

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930