Субота, 20.04.2024, 19:32 Гість | RSS
Сайт учителя-словесника Ільїної Інни Іванівни

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Виховний захід "Ми - нація єдина" 9 клас


                                       Розробка першого уроку 2015-2016 н. р.

                                            МИНАЦІЯ ЄДИНА!

 Мета: поглибити знання учнів про  культурну  спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до  традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму, чуйність, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги  та дружнього прийняття іншої людини; сприяти формуванню навичок толерантної по­ведінки.

Обладнання: Державний Прапор України; елементи народної   символіки; записи музики; проектор.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Хвилина налаштування.

Діти беруться за руки та дарують посмішки  один одному.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІІІ. Основна частина

Легенда про Україну

Як тільки Бог поселив на Землі людей, вони відразу почали просити в нього для себе зручні та вигідні місця прожитку. Не квапились тільки українці (вони були відразу козаками). Безпечно мандрували по Землі, оглядали красоти світу і нікому не заважали. Якось огледілись і побачили, що повсюди снують люди, обживають займані місцини. Тоді пішли й вони до Господа. Тихенько стали за порогом і чекали, бо Творець був чимось дуже зайнятий. А коли Сотворитель оглянувся, то здивувався на вид таких чубатих воїв. — А чого вам треба, хлопці? — спитав споквола. — Та землі-материзни хочемо, Боже. — Буде вам матірна земля. Ідіть та осідайте он на тому клаптику між морями,— показав пальцем униз. — Та там уже іспанці, Боже! — Ага, то біля них селіться. — Не вийде, Господи, там французи, а далі німці, ще якихось людей повно. Подивився Бог згори на долину і переконався, що все вже роздано. А козаки йому дуже сподобались — і не хотів Творець залишати їх без земель. — Гаразд,— сказав Господь. — Віддам я вам он той куточок понад Дніпром, що залишив собі на земний рай. Але то незвичайний куточок — раїна. Земля там пахне медом, вода — як молоко, а з неба в душу людей ллється пісня. На той куточок будуть зазіхати нечестивці, тому його треба постійно боронити. Як будете такими відважними лицарями, як мені видається, то на тій землі станете і воями, і оріями, господарями, а як ні — то рабами нечестивців. — Згода. Добре, Господи! Буде так, як кажеш. Благослови в дорогу! Поблагословив їх Сотворитель і провів до райських воріт. З того часу орють орії землю, а зброєю захищають її від усякої нечисті. І назвали свій райський куточок — Україна.

Відеоролик про Україну

Учитель.  Батьківщина. Край, де ми народилися, край, де ми робили свої перші кроки, край, де ми почуваємо себе комфортно, де відчуваємо себе захищеними. Але нещодавно відбулися  трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, які  тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану  та АТО і заради чого вони  жертвують своїм життям.

Відповіді учнів: свободу, волю, єдинство, незалежність!!!

 

                              (Відеоролик про учасників Євромайдану та АТО)

 

Учитель: Україна – це отча земля.Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української  землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.Сучасна держава Україна утворилась у результаті розпаду Радянського  Cоюзу 1 грудня 1991 року. Україна – унітарна європейська держава. Нашими сусідами є такі країни: Білорусь, Росія, Польща, Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина. Розвиваються рівноправні міждержавні економічні зв’язки.

     На жаль, у нас не все гаразд на сьогоднішній день. І багато громадян України у пошуках кращого життя виїздять в інші країни. Загарбники мають наміри порушити кордони України.

      З розвитком суспільства до людей прийшло розуміння, що Земля не є надто великою, вона – наш спільний дім, де всі люди –  сусіди. А з сусідами треба знаходити спільну мову. У безмежному просторі різноманітних культур, релігій, думок, ідей, що належать людям різних країн на планеті, на допомогу з’явилася толерантність.

       Останнім часом слово „Толерантність” набуло значної популярності. «Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини», - сказав один учений. Навіть на самоті вона подумки звертається до інших людей. Наприклад, коли приміряєш новий одяг або робиш зачіску, думаєш, що скажуть твої друзі, чи не вважатимуть вони тебе відсталим або «занадто» крутим. Попри все людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти. Щоб запобігти цьому, треба навчитися знаходити спільну мову з різними людьми.   Толерантність - це  повага, сприйняття та розуміння  багатого розмаїття культур нашого світу, форм самовираження та самовияву людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань. Толерантність – це єдність у різноманітності. Це не тільки моральний обов’язок, а й політична і правова потреба. Толерантність – це те, що уможливлює досягнення миру, сприяє переходу від культури війни до культури миру.

Учитель.    Продовжити наш урок  я хочу легендою „Все в твоїх руках”.

Колись давно на півдні Африки жив розумний але дуже пихатий вождь. Увесь день його складався з примірянь вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось прокотилася країною чутка, що в пустелі з’явився мудрець. Дуже розлютився вождь: як можна називати якогось там старця найрозумнішою людиною в світі?! Але нікому свого обурення не показав, а запросив мудреця до себе.І ось настав день зустрічі. Зібралось усе плем’я, щоб послухати найрозумніших людей у світі. Вождь сидів на високому троні й тримав у руках за спиною метелика. До нього підійшов невеличкий худорлявий чоловік, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, недобре посміхаючись, вождь сказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках, живе чи мертве?”. Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: „Усе в твоїх руках”.

 Учитель. Що мав на увазі мудрець?

( Відповіді учнів)

 

Учитель: Спираючись на загальне визначення поняття „Толерантність”, спробуйте визначити терміни: етнічна толерантність, релігійна толерантність, політична толерантність. Наведіть конкретні приклади толерантної реакції на поведінку, погляди, переконання інших людей.

Висновок: Толерантність вміння жити з іншими людьми та іншими ідеями в мирі та злагоді.

 

Колективний проект «Гроно толерантності»

 (учні називають та  прикріплюють до дошки, записані на листочках слова, формуючи гроно толерантності)

Учитель: Я пропоную вам дати характеристику людині, яка на вашу думку має якості толерантної особистості.

На столі є конверт з різними якостями людини. Виберіть приклади,  які відповідають людині з толерантним ставленням.

 

Конверт: злорадство, егоїзм, конфлікт, доброта, повага, розуміння, співчуття, лояльність, тактовність, гнів, грубість, милосердя, благосклонність,  скупість,  надійність, заздрість, миролюбство, безпечність, прощення,  повага,  оригінальність, діалог, конфлікт, підтримка, співробітництво, ефектність,  брехня, згода,  доброта, безвідповідальність.

Учитель.- Чи всі ми ці  маємо якості?

  • Чи всі ми спокійно можемо вислухати один одного?
  • Чи всі ми можемо підтримати в важку хвилину, зрозуміти не схожих на нас людей, вирішити конфлікти мирним шляхом?
  • Можливо, ми можемо змінити себе? Зможемо виховати в себе ті якості, про які сьогодні йде мова? Як ми можемо це зробити?

Висновок: Толерантна людина вміє дослухатися до інших, вміє уживатися в колективі, розуміє і визнає, що у кожної людини є право на свою власну думку.

„Мудрість з дерева пізнання”

              (Обговорення висловів видатних людей про толерантність).

Учитель: Ви мабуть помітили дерево. Це дерево пізнання. Зірвавши листочок, можна пізнати його мудрість.

(Учні по черзі виходять до дерева ( дерево розміщується на дошці), зривають листочки, зачитують вислови та аналізують їх).

 

Щаслива людина та, яка дарує щастя найбільшій кількості людей.

Дені Дідро, французький філософ

 

Байдужість – це параліч душі, передчасна смерть.

Антон Чехов

 

Ображаючи іншого, ти не турбуєшся про самого себе.

Леонардо да Вінчі

 

Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш на звання людини.

Сааді, перський поет XIII ст.

Жодна зла людина не буває щасливою.

Ювенал, римський поет, 60 р. до н. е.

 

Підняти слабкого – цього замало: треба ще потім його й підтримати.

В. Шекспір, англійський драматург і поет, 1564-1616

 

  Учитель.А зараз давайте спробуємо визначити власну  толерантність за допомогою анкети.

                                                      

 

 

 Анкета толерантності

 

Дмитро має нетипову для хлопця зачіску – занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?

а) постійно демонструвати своє невдоволення

б) вимагати дотримуватися на заняттях у школі загального стилю одягу та зачіски

в) виходити з того, що людина має право на самовираження й може робити що завгодно зі своїм волоссям

2. Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитись до цього?

а) засуджувати ці вчинки

б) вважати, що це її особиста справа і не втручатися

в) з розумінням поставитися до проблем Оксани і поступово заохочувати її до навчання

3. Вадим постійно виявляє неповагу до інших, брутальність до своїх однокласників. Що робити?

а) відповідати брутальністю на брутальність

б) прагнути уникати спілкування

в) вияснити мотиви такої поведінки, проводити з хлопцем роз’яснювальну роботу

4. Ваша подруга одягла на вечірку вбрання, яке їй не личить та й недоречне на цьому заході. Що ви зробите, аби ваша подруга не була посміховиськом?

а) запропоную ультиматум: або вона переодягається, або йде відпочивати сама

б) натякну, що вона має кумедний вигляд

в) коректно вкажу їй на недоречність такого вбрання

5. Ви – прихильник здорового способу життя. Ваш молодший брат не робить зарядки, палить, нераціонально харчується. Що ви робитимете?

а) розповім батькам, нехай вони вирішують, що робити

б) зроблю вигляд, наче нічого не помічаю

в) пояснюватиму переваги здорового способу життя й залучатиму до спільних занять спортом.

Оцінюємо отримані результати: а) - 1 бал, б) – 2 бали, в) – 3 балів

Підраховуємо загальну кількість балів:

 

5 балів – ви досить категорична, негнучка, нетерпима до інших людина.

Маючи таку позицію, ризикуєте залишитися самотнім! Розпочніть з обдумування такого вислову: „Всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні”.

 

6-10 балів – характеризуєтесь як дещо відсторонена особистість із      життєвим принципом „Моя хата – скраю, я нічого не знаю” або маєте велику витримку щодо поведінки, думок, традицій інших людей. По-перше намагайтеся визначити межу вашої терпимості! По-друге, зважте, аби вас не називали надто байдужою людиною.

 

11-15 балів – прийміть вітання! Ви – толерантна особистість, цінуєте людей, поважаєте їхні почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими. Зберігайте „ Своє обличчя ”! 

 

Учитель. Наскільки толерантною буде наша планета залежить від нас. Адже дуже важливо розуміти, що ми - частинка нації. І від того, як ми будемо ставитись один до одного, залежить добробут і цілісність всієї нашої держави.  Дуже важливо, щоб існували толерантні відносини між країнами у світі, тому що від цього залежить спокій та мир на всій планеті.

         У всіх людей одна спільна мета – жити в добрі та злагоді, зробити життя в Країні кращим. Якщо ти успішний - допоможи іншому, якщо ти щасливий - зроби щасливим когось поруч, будь щирим у своїх діях.

Мир – це перша та необхідна умова для повноцінного дитинства. Немає більш несумісних понять, ніж війна та діти. І немає благороднішої мети у людства, ніж захистити дітей і всіх людей на Землі від війн і конфліктів.

За останні 5 тисяч років на планеті відбулося 14 тисяч війн, у яких загинуло майже 5 мільярдів чоловік. Після Другої світової війни у 70 країнах відбулося 130 збройних конфліктів і «малих» війн, у яких загинуло 20 млн. чоловік. За всю історію свого існування людство жило в мирі лише кілька десятків років. Історичні факти війн такі: стародавній світ – Троянська війна, після викрадення Єлени ахейці розпочали війну з троянцями, щоб повернути дружину своєму царю.

 Середньовіччя – війни  виникали на релігійній підставі. Хрестові походи підняли Європу на війну проти іновірців-мусульман, за визволення гроба Господнього в Єрусалимі і продовжувались майже 200 років. Ці походи забрали життя сотень тисяч людей  та принесли колосальні збитки. Друга світова війна – Гітлер вважав арійську расу кращу за інші. Основний план Гітлера полягав у тому, щоб встановити панування над усім світом, перетворивши населення інших країн на рабів. Для світу це стало трагедією й призвело до смерті десятків мільйонів людей.

 

Учитель: Україна – одна з найбільших держав Європи. За офіційною

статистикою на 1 січня 2014 року в Україні проживає 45,5 мільйонів осіб. За

цим показником Україна займає 29 місце у світі. Оскільки це велика країна, то живуть у ній люди різних національностей. Поряд з українцями на території України проживають представники понад 100 національностей.

 

Гра « Подорож областями України»:

Завдання: Здійсніть подорож областями  України. (Перед учнями конверт з назвами областей, які потрібно прикріпити на дошку, на якій розміщена символічна карта.) ( Учні називають області України та прикріплюють на своєрідну карту України)

 

 

Учитель: – Слава країни – це не лише її територія, мова, природнібагатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам’ять, у душу народу українського. Я називаю прізвище, а ви повинні розповісти про цю людину.

 

Тарас Григорович Шевченко – український поет, громадський діяч, і, як кажуть самі українці, духовний батько сучасного українського народу.

( Черкаська область)

Григорій Сковорода – педагог, поет, автор трактатів, байок, пісень.(Полтавська область)

Микола Лисенко, український композитор, автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», «Енеїда», автор дитячих опер і оперет.(Полтавська обл.)

Михайло Грушевський – історик, організатор української науки, автор ілюстрованої історії України.(Нині територія Польщі)

Ігор Тамм – видатний фізик-теоретик, лауреат Нобелівської премії з

фізики. Його дитинство пройшло у Єлисаветграді (нині Кіровоград), закінчив

Єлисаветградську чоловічу гімназію (1913 р.). ( Кіровоградська обл.)

Микола Амосов – видатний український лікар, учений у сфері серцево-судинної хірургії, біокібернетик.

Леонід Каденюк – перший космонавт незалежної України, Герой України.( Чернівецька обл.)

Відомі українські спортсмени:

Сергій Бубка(Луганська обл.) (стрибки з жердиною), Лілія Подкопаєва(Донецька обл.) (спортивна гімнастика), Оксана Баюл (фігурне катання), Яна Клочкова (плавання), Олег

Блохін і Андрій Шевченко (футбол), Ірина Дерюгіна і Ганна Безсонова (художня гімнастика), брати Віталій та Володимир Клички, Василь Ломаченко і Олександр Усик (бокс).

 

 

ІV. Підведення підсумків.

Гра « Продовжте думку».

  • Сьогодні на уроці я зрозумів, що…
  • Для мене Батьківщина – це…
  • Толерантність у суспільстві – це…
  • Толерантними є відносини між країнами, коли…

 

Вікторина «Чи знаєте ви Україну?»

1. У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (У східній).

2. На якому материку ми живемо? (Євразія).

3. Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).

4. З якою державою Україна межує на сході? (Росія).

5. Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).

6. Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в

Закарпатській області поблизу с. Ділове).

7. Яка називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).

8. Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).

9. Яке найбільше озеро в Україні? (озеро Сасик)

 

Учитель. Що зазвичай бажають люди одне одному, вітаючи зі святами?         (Щастя, благополуччя, добра, миру).

Учитель: Так, про це мріє кожен. Але щоб зберегти мир на нашій планеті, в нашій країні, примножити добро і домогтися добробуту для всіх, потрібно навчитися розуміти один одного, приймати один одного такими, якими ми є, поважати культуру і внутрішній світ інших. Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина. Пам’ятаймо, не забуваймо, цінуймо нашу Батьківщину. Збережімо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

злорадство егоїзм конфлікт доброта повага розуміння співчуття лояльність тактовність гнів грубість милосердя  скупість  надійність заздрість миролюбство безпечність прощення  повага  оригінальність діалог конфлікт підтримка співробітництво ефектність  брехня згода  доброта безвідповідальність

 

 

 

 

Щаслива людина та,

яка дарує щастя найбільшій

кількості людей.

Дені Дідро, французький філософ

 

 

 

Байдужість – це параліч душі,

передчасна смерть.

        Антон Чехов

 

 

 

Ображаючи іншого,

ти не турбуєшся про

самого себе.

Леонардо да Вінчі

 

 

 

Якщо ти байдужий до страждань інших,

 ти не заслуговуєш на звання людини.

Сааді, перський поет XIII ст.

 

 

 

 

 

Жодна зла людина

не буває щасливою.

Ювенал, римський поет, 60 р. до н. е.

 

 

 

 

 

Підняти слабкого – цього замало:

треба ще потім його й підтримати.

В. Шекспір, англійський драматург і поет, 1564-1616

 

 

                                                             Вінницька область
    *

                 Волинська область
    *

Дніпропетровска область


    * Донецька область


    * Житомирська область


    * Закарпатська область


    * Запорізька область


    * Івано- Франківська область


    * Київська область


    * Кіровоградська область


    * Крим


    * Луганська область


    * Львівська область


    * Миколаївська область


    * Одеська область


    * Полтавська область


    * Рівненська область


    * Сумська область


    * Тернопільська область


    * Харківська область


    * Херсонська область


    * Хмельницька область


    * Черкаська область


    * Чернігівська область


    * Чернівецька область

 

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930