Субота, 20.04.2024, 14:41 Гість | RSS
Сайт учителя-словесника Ільїної Інни Іванівни

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

На допомогу класному керівнику


Батьківські збори №1     (У формі "Чаювання")

«Знайомство. Адаптація учнів 5 класу до навчання в школі»

 

 

 

План

І.  Вступ. Знайомство.

 ІІ. Бесіда з батьками про адаптацію учнів 5 класу до школи. 

ІІІ. Виступи учителів-предметників. Роздавання аркушів з навчальним рівнем  

     досягнень учнів.

ІV. Поради батькам щодо виховання дитини та подолання проявів дезадаптації у п’ятикласників.

 V. Підсумок зборів. Тест « Які Ви батьки? »

 

Хід зборів

 І. Вступ. Вітаю вас, шановні батьки, у нашій шкільній родині. Дякую за те, що змогли відкласти усі свої справи й прийти на нашу зустріч. Ваш прихід є свідченням того, що вам не байдужа доля ваших дітей.

      Ви – люди  різної освіти, різного характеру, різних поглядів на життя, різної долі, але є одне, що об’єднує вас, – це ваші діти, які можуть стати горем чи радістю. Як і що треба зробити, щоб ваша дитина стала для вас щастям, щоб колись можна було сказати собі: «Життя склалося». Дбайливий садівник знає наперед, яка квітка виросте з того чи іншого насіння, а от батьки, на жаль, не можуть цього знати. Зате ви можете мріяти про майбутнє своїх дітей і створювати відповідні умови для їх здійснення.

 ІІ. Бесіда з батьками про адаптацію учнів 5 класу до школи. 

  1. Активність та робота на уроках.
  2. Поведінка на перервах.
  3. Ставлення один до одного.
  4. Ставлення до класних доручень.

ІІІ. Виступи учителів-предметників. Роздавання аркушів з навчальним рівнем досягнень учнів.

  ІV . Поради батькам щодо виховання дитини та подолання проявів дезадаптації у п’ятикласників

 Учні 5-х класів – це діти молодшого підліткового віку. В цей час відбувається інтенсивне формування особистості, розпочинається перехід від дитинства до юності у фізичному, психічному і соціальному відношенні.

 Під впливом складнішого змісту навчання в 5-му класі відбуваються зміни в навчальній діяльності підлітків. Вони частіше висловлюють сумніви, ставлять запитання, висувають гіпотези, вступають в суперечки, вимагають додаткових доказів. Їх інтелектуальний (розумовий) розвиток значно випереджає їхній досвід.Успіхи, пов’язані з позитивними емоційним станом, підвищують інтерес і невдачі, (особливо часті) значною мірою знижують його. Інтереси 5-класника стають більш широкими, стійкими, проте, підвищена допитливість у цьому віці може призвести і до розсіяності інтересів.

 Як ідеал у молодших підлітків виступає образ якоїсь людини, (вчителя, батьків, товаришів, героїв книг і кінофільмів тощо). Завдання батьків і вчителів звертати увагу на те, щоб ідеали були дійсно ідеалами (позитивному, спонукати дітей не менш захоплюватися, а намагатись походити на ідеальну людину, зіставляти свою поведінку з її поведінкою).

 Кожна людина в певні періоди свого життя зазнає труднощів у зв’язку із освоєнням нового виду діяльності, переходом до нової ситуації, нових умов життя.По складності адаптації 5-класників можна прирівняти до первачків, які з дитсадка поринули в шкільне життя.  Проблему адаптації 5-класників до нових умов навчання доцільно розв’язувати спільними зусиллями сім’ї та школи. Родина – це те місце, де дитина повинна відчувати себе затишно і впевнено. Головний мотив у стосунках в родині – це любов батьків до своїх нащадків. В цей складний для дитини період, батьки повинні бути поруч, в будь-який час готові прийти на допомогу (підтримати, розрадити, заспокоїти). Вони повинні бути терплячими й уважними.

 Але батьки по -різному розуміють і визначають любов до дитини.

 Ось як нерідко виглядає спілкування люблячих батьків з дитиною :

 “Знову ти плутаєшся у мене під ногами!”, “Займись чим-небудь”, - обурюється мама готуючи обід.

 “Не чіпляйся до мене, не бачиш, що я зайнятий” – бурчить батько збираючись на недільну рибалку. Згадайте, як часто ви самі чи ваші знайомі у свої сімейних стосунках вживали подібні заборонені висловлювання:

 - Я тисячу разів говорив тобі що…

 - Скільки разів треба повторювати…

 - Про що ти тільки думаєш…

 - Невже тобі важко запам’ятати це…

 - Невже тобі незрозуміло, що…

 - Ти такий самий (така сама), як і …

 А тепер порівняйте наскільки рідше звучать так звані бажані висловлювання:

 - Ти в мене найрозумніший.

 - Ти в мене найкраща.

 - Ти мене завжди правильно розумієш.

 - Я нікому так не вірю, як тобі.

 Як же може оцінити ставлення до себе дитина, у якої аналітичні здібності тільки розвиваються і яка звикла вірити тому, що бачить і чує? Дитина потребує, щоб батьки (і в першу чергу мати) приділяли їй багато уваги. Вона не може знайти пояснень їхній нервовості і небажанню спілкуватися.

Критерієм успішної адаптації до нових умов є, насамперед, ступінь збереження психічного і фізичного здоров’я. Тому важливо, щоб батьки слідкували за дотриманням режиму дня школяра. Основними елементами режиму дня є різні види розумової ї фізичної діяльності, відпочинок з максимальним перебуванням на свіжому повітрі, регулярне харчування, повноцінний сон та вільний час, що призначений для задоволення індивідуальних нахилів та інтересів. Під час виконання домашніх завдань дитиною контролювали дотримання санітарних вимог.

 Важливою якістю батьків є чутливість до дитини. Недостатньо бути постійно з дитиною, – потрібно сприймати її як рівнозначного учасника спілкування.  Будьте уважними до дитини, а також чуйними та чутливими. Те, що ви вважаєте несуттєвим, неважливим, для вашої дитини може значити дуже багато. Звичайно, легше відмахнутися від проблеми, ніж розв’язати її.

 Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:

 • Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.

 • Не ставте забагато запитань.

 • Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.

 • Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.

 • Не вигадуйте для дитини багато правил — вона перестане звертати на них увагу.

 • Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.

 • Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.

  Y. Підсумок зборів.

  1. Обговорення твору невідомого автора « Коли ти думав, що я не дивлюсь...»

  Завжди пам'ятайте: ми виховуємо дітей власним прикладом, системою власних цінностей, звичним тоном спілкування, ставленням до праці та дозвілля. І, навіть, тоді, коли ми не помічаємо, наші діти спостерігають за нами і вчаться бути такими, як ми.

Коли ти думав, що я не дивлюсь...

 (Автор невідомий)

  Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що ти повісив мій перший малюнок на стіну, i я захотів намалювати ще один.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що ти годуєш бездомного котика, i я подумав, що добре піклуватися про тварин.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що ти печеш мій улюблений пиpiг, i я зрозумів, що навіть мале може бути особливим.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я чув як ти молився, i я пoвipив в те, що існує Бог, з яким можна поговорити будь-коли.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я відчув, як ти поцілував мене перед сном, i я відчув себе коханим.

 Коли ти думав що я не дивлюсь, я побачив, як сльози капали з твоїх очей, i я зрозумів, що іноді буває боляче, й це нормально – плакати.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що тебе турбує моє життя, i я захотів стати тим, ким маю стати.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я дивився … та захотів подякувати Toбi за все те, що ти робив, коли думав, що я не дивлюся.

За допомогою тесту спробуйте перевірити, чи справляєтесь ви з таким складним і відповідальним завданням, як формування особистості, чи

прагнете зрозуміти дитину, пізнати її, чи можливо, Вам потрібно змінити стосунки з дитиною?

  1.  Тест "Які Ви батьки?"

 Відмітьте ті фрази, які Ви часто використовуєте у спілкуванні з дітьми :

 1. Скільки разів тобі повторювати?

 2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити у даній ситуації?

 3. Не знаю, що б я без тебе робила(в)?

 4. І в кого ти такий(ка) удався(лася)?

 5. Які в тебе чудові друзі?

 6. Ну на кого ти тільки схожий(а)?

 7. Ти моя надія і опора!

 8. Ну, які в тебе друзі?!

 9. Про що ти думаєш?

 10. Який(а) ти в мене розумний(а)?!

 11. А як ти вважаєш, сину(доню)?

 12. У всіх діти як діти, а ти?!

 13. Який(а) ти у мене чемний(а)!

 Аналіз результатів:

 Відповіді: 1,2,4,6,8,9,12 - 2 бали; 3.5,7,10,11,13-1 бал.

 7-8 балів — ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас. Ваші стосунки з нею благотворно впливають на становлення її як особистості.

 9-10 балів — ви дещо непослідовні у взаєминах з дитиною. Вона поважає вас, хоча й не завжди з вами відверта. На її розвиток часто впливають випадкові обставини.

 11 - 12 балів - вам необхідно бути уважнішим у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток вашої дитини залежить від випадку більшою мірою, ніж від вас

 13 — 14 балів — ви й самі відчуваєте, що дієте неправильно. Між вами і дитиною існує недовіра. Поки не пізно, постарайтеся приділяти їй більше уваги, враховуючи її запити та інтереси.

  1. Заключне слово класного керівника.

Пам'ятайте, що дитина – це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами й тата. Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння, успіхів, щастя вам і вашим дітям! І наостанок нагадаю вам, шановні батьки, слова відомого американського педіатра Бенджаміна Спока: «Любіть вашу дитину такою, якою вона є, і забудьте про риси, яких у неї немає".

 

Протокол  батьківських зборів № 1

 

Дата: «25»вересня 2014 р.

Тема: Спілкування з підлітками.

Присутні: 17 осіб.

Відсутні: 3 осіб.

 

                                                         Порядок денний:

1. Особливості дітей підліткового віку. Спілкування з підлітками.

2. Аналіз успішності учнів 8 класу.

3. Аналіз поведінки учнів класу. Розгляд конфліктних ситуацій в класі.

4. Загальні питання.

Хід зборів:

1.Виступ класного керівника щодо особливостей дітей підліткового віку та про вдалі форми спілкування з дітьми такого віку.

2. Аналіз успішності протягом першого місяця навчання та подальші перспективи.

3. Аналіз поведінки учнів у класі. Шляхи вирішення конфліктних ситуацій.

4. Загальні питання.

Ухвалили:

1. Батькам звернути увагу на особливості підліткового віку та намагатися коректно вирішувати конфліктні ситуації з дітьми.

2. Батькам продовжувати контролювати успішність власних дітей, а дітям відповідальніше ставитись до навчання.

3. Батькам слідкувати за місцем перебування власних дітей в позаурочний час та бути уважними в їх вихованні.

4. Класному керівнику продовжувати підтримувати тісний зв’язок з батьками, залучати їх до вирішення проблем навчання та виховання учнів класу.     

 

 

                      Голова  зборів               /      Стеценко Л.А. /

 

                      Секретар:                         /Мурадян В. В./ 

 

Тест визначення ступеня сформованості творчих здібностей

Для визначення рівня сформованості творчих здібностей потрібно уважно прочитати наведені нижче пункти і проти кожного з них поставити слово "так", якщо твердження збігається з думкою про себе, або "ні", якщо не збігається. 

 

№ з/п 

Твердження

Ттак

Нні

1.

Як правило, я легко пристосовуюсь до людей, ідей і умов

   

2.

Мені подобається розв'язувати типові, стандартні задачі

   

3.

Мені здається, що я з більшим бажанням створював би чи конструював нове, ніж поліпшував чи удосконалював старе

   

4.

У більшості випадків я дію самостійно, без допомоги та підказок друзів чи старших

   

5.

Звичайно я обачливий, коли маю справу з колективом

   

6.

Ніколи не намагаюся змінити взаємостосунки з товаришами 

   

7.

Нерідко я стримувався від висування ідей, пропозицій, хоча мав їх

   

8.

Мені часто вдається знайти нестандартні, оригінальні розв'язки задач

   

9.

Мені подобається, коли відбувається швидка зміна різних видів діяльності 

   

10.

Для мене характерне прагнення реалізувати одночасно кілька ідей, вирішувати разом кілька проблем

   

11.

Нерідко я вступаю в суперечку з ровесниками або старшими

   

12.

Як правило, я легко згоджуюсь і підкоряюсь колективній думці

   

13.

У мене часто виникають оригінальні ідеї

   

14.

Мені подобається виконувати роботу за розробленим планом, схемою, інструкцією

   

15.

Я завжди охоче поширюю, пропагую нові ідеї 

   

Інструкція з обробки даних анкетування: номери запитань анкети записуються у вигляді двох стовпчиків

У першому стовпчику за кожну відповідь "так" ставиться два бали, у другому 2 бали ставляться за відповідь "ні". Результати додаються. Ступінь сформованості творчих здібностей визначається так: 

Якщо набрано від 

30 до 22 балів, то цей рівень дуже високий,

22-16 - високий, 

14-8 - середній, потрібно розвиватися.

8-0 – низький, не засмучуйтеся, у вас все попереду.

Обробка та обговорення результат

« Втілення виховної програми « Від «я» до «Я» на практиці»

       Виходячи з того, що дитина є суб’єктом виховного процесу, слід докорінно змінювати технологію даного процесу на основі використання таких педагогічних технологій, які ставлять за мету не нав’язування правил і норм, а створення умов для осмислення суті моральних стереотипів, їх доцільності, добровільного сприйняття, набуття досвіду морально-етичного ставлення до себе, до оточуючого світу та людей.

Отже, сфера морально-етичного становлення особистості сьогодні вимагає підвищеної уваги і докорінно нового підходу. Якщо не хочемо втратити чи скалічити ще одне покоління молоді, спробуймо по-іншому працювати з ним, впливати на формування ціннісних ставлень, пріоритетів, моральних ідеалів, збагачувати моральний досвід учнів, розвивати потребу у морально-духовному самовдосконаленні.

        Виховна система “Від “я” до Я” базується на меті, завданнях, змісті, формах та методах виховання, діагностиці результатів виховної роботи.

      Процес поетапної реалізації програми забезпечує морально-етичне становлення у таких спільностях (відповідно до кроків реалізації)

·        Я – Особистість (наявність індивідуальних пріоритетів)

·        Я – Член родини (зміцнення позицій сімейних цінностей)

·        Я – Учень школи (формування пізнавальних цінностей)

·        Я – Громадянин України (становлення громадянської позиції та національної самосвідомості)

·        Я – Мешканець планети (процес формування загальнолюдських та духовних цінностей).

Виховні завдання реалізуються шляхом послідовного виконання учнем справ у кожній спільності.

           Виховний вплив здійснюється не одномоментно, це систематичний поетапний підхід, метою якого є динамічний та гармонійний розвиток особистості в цілому та конкретної її риси.

Тому програмою передбачено такі кроки реалізації завдань.

Діагностика та аналіз.

Мною була проведена бесіда з дітьми про пріоритетні цінності в житті людини. Було виявлено, що діти орієнтуються в пріоритетних цінностях, проте продовжувати працювати в цьому напрямку потрібно.

       Використовуючи результати бесіди, мною була проведена вправа, яка має назву «Моя мета», де кожна дитина створювала свій асоціативний кущ.

     Згідно напрямків роботи, мною були проведені такі заходи:

   Я – Особистість: Бесіда про шкідливість тютюнопаління, бесіда «Індивідуальність у навчанні», тест « Який у тебе характер», ГС « Як обрати професію», конкурс « Найрозумніший», ВГ « Знаю! Вмію! Можу!»,

ГС « Школа прав дитини», рольова гра « Твої норми поведінки», бесіда

 « Розвиваємо самостійність».

Я – Член родини: ГС « Гляди, не забудь – людиною будь», анкетування « Що для мене справжня дружба», ГС « Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш», рольова гра « Правила спілкування», ВГ « Святе слово « мама», бесіда « Як спілкуватися з однолітками», бесіда « Всі ми різні», ГС « Знання – це сила, поглиблюйте їх», бесіда « Можу – хочу – треба».

Я – Учень школи: ГС « Навчання – це твій обов язок», бесіда « Я і світ», участь у благодійних акціях, бесіда « Заведи друга – щоденник», колективна творча справа « Виготовлення новорічних сніжинок», колективне відвідування бібліотеки.

Я – Громадянин України: ГС «Державні символи України», відвідування картинної галереї ( Урок мужності « Герої-молодогвардійці»), відвідування музею Чорнобиля ( м. Київ), музею Аптеки ( м. Київ ), участь у святі « Вчителю! Вклонюся тобі доземно», ГС « Я – громадянин України», ВГ

« День української писемності і мови», ГС « Люби та знай свій рідний край», ігрова програма «День збройних сил України» ,Свято Калити, Свято Миколая.

Я – Мешканець планети: ГС « Знай, люби, бережи», відвідування планетарію (м. Київ), ГС «Себе бачу я в дзеркалі природи»,ВГ «Чисте довкілля», опитування « Прекрасне у нашому житті», бесіда « Природа і ми».

   Прогнозованими наслідками програми є духовно-моральне зростання кожного учня, що займає активну життєву позицію, здатен до самопізнання, самовизначення, самовдосконалення, самоствердження, самореалізації проектування та творення власного життя. 

 

 

Анкетування «Знайомство»

 

1.• Чи є у тебе вдома тварини? Як їх звуть?

 

2.• Які квіти ти полюбляєш? Чим вони тебе приваблюють?

 

3.• Які види спорту тобі подобаються? Чи займаєшся ти спортом?

 

4.• Чим тобі подобається займатися у вільний час?

 

5.• Які книги ти полюбляєш читати? Яка твоя найулюбленіша книга?

 

6.• Які фільми тобі до вподоби?

 

7.• Яка музика тобі подобається? Чи граєш ти на музичному інструменті?

 

8.• Як ви проводите дозвілля в родині?

 

9.• У яку гру тобі подобається грати?

 

10.Які предмети в школі тобі подобаються?

 

11. З ким ти товаришуєш у класі?

 

12. Яка пора року тобі подобається найбільше?

 

13. Які кольори тобі подобаються?

 

14. Яку страву ти любиш найбільше?

 

15.Назви свої позитивні риси характеру.

 

16.Назви свої негативні риси характеру.

 

17. Чи багато в тебе друзів у класі?

 

18.Які свята тобі подобаються найбільше?

 

19.Чи відвідуєш ти гуртки?

 

20.  Чи любиш ти подорожувати?

 

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930