Субота, 27.04.2024, 04:51 Гість | RSS
Сайт учителя-словесника Ільїної Інни Іванівни
Мої файли [10]
Нормативна база [0]
Нормативна база

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів



Урок світової літератури в 7 класі на тему: « Формування характеру Деві в надзвичайних обставинах. Необхідність боротьби до « останнього дюй
24.10.2014, 20:53

Урок світової літератури в 7 класі

на тему:

« Формування характеру Деві в надзвичайних обставинах. Необхідність боротьби до « останнього дюйма»

Мета: навчати учнів формулювати головну думку твору; поглиблювати навички аналізу літературних образів; розвивати вміння висловлювати власні судження, переказувати текст; працювати над  розвитком усного  зв язного  мовлення; формувати в школярів силу характеру, відчуття необхідності боротися до «останнього дюйма».

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Обладнання: тексти оповідання Дж. Олдріджа « Останній дюйм», фрагмент з кінофільму, презентація.

                                                                                     Є два важливих вибори в житті:                                                                                                 прийняти обставини такими, якими вони є,  

                                                                                        або прийняти на себе відповідальність за їх зміни.

                                                                                                                 Невідомий автор

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

   Недарма народна мудрість говорить: « Життя прожити – не поле перейти». В житті людини завжди трапляються  труднощі. І тільки та людина зможе їх подолати, яка сильна духом, цілеспрямована, вольова. Як відомо, життєві труднощі загартовують характери, зближують людей. Головне – не піддатися їм.  В життєвій боротьбі не отримати поразку, а вийти гідним переможцем і крокувати вперед.

    В оповіданні Дж. Олдріджа « Останній дюйм» є такі слова: «Є два важливих вибори в житті: прийняти обставини такими, якими вони є, або прийняти на себе відповідальність за їх зміни». Важливо знайти в собі сили їх здолати, зробити правильний вибір шляху.

    Перед такою проблемою стоять і герої оповідання Дж. Олдріджа « Останній дюйм». Як вони здолали його, ми маємо проаналізувати на уроці.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 На сьогоднішньому уроці ми з вами розглянемо образ Деві у незвичайних обставинах, сформулюємо головну думку оповідання, простежимо, як може проявлятися сила людського  характеру  в екстремальній ситуації, з ясуємо, чи варто боротися до « останнього дюйма».

ІV. Формування вмінь і навичок.

  1. Усне словесне малювання.
  • Опишіть, яким ви бачите Деві.
  1. Рольова гра.
  • Спробуйте розповісти історію життя Деві від його імені.
  1. Дослідницька робота.
  • Яким зображується Деві на початку оповідання?
  • Як почуває себе хлопчик під час поїздки з батьком до Акулячої бухти?
  • Що найбільше турбувало Деві, коли вони з батьком прилетіли до місця призначення?
  • В якому стані перебував хлопчик, коли чекав батька на березі?
  • Які почуття охопили Деві, коли він побачив пораненого батька?
  • Чому Бен вирішив, що єдина можливість врятуватися – це « примусити Деві самостійно думати, впевнено робити те, що він повинен робити»?
  1. Переказ тексту.
  • Розкажіть про те, як Деві надавав батькові першу допомогу?
  • Розкажіть про те, як Деві готував літак до польоту?
  1. Творче завдання.
  • Подумайте і скажіть, що переживав хлопчик у ці моменти?
  1. Дослідницька робота.
  • Які риси характеру Деві виявилися в критичній ситуації?
  • Заради кого Бен боровся за життя?
  • Як ви розумієте слова Бена: « У житті можна зробити все, що завгодно, якщо не надірвешся. Не надривайся».
  • Як єгипетські лікарі боролися за життя Бена?
  1. Робота в групах. Використання вправи « Гронування».

Характеристика образу Деві.

  • Скільки в оповіданні описів польоту? (Два: туди й назад)
  • Ким був Деві під час польоту до Акулячої бухти?
  • Яку функцію виконував хлопчик під час повернення додому?

Завдання для І групи.

Охарактеризуйте образ Деві-пасажира.

Завдання для ІІ групи.

Охарактеризуйте образ Деві-пілота.

  1. Словесне малювання.
  • Якби до ваших рук потрапили фарби, які б кольори переважали в житті  Деві-пасажира та Деві-пілота?
  1. Евристична бесіда.
  • Чи змінюється поведінка хлопчика в екстремальній ситуації? Як саме?
  • Чи змінюється в цій ситуації ставлення батька до сина? Прокоментуйте.
  • . Закріплення знань, умінь і навичок.

1. Творче завдання.

- Який вислів з тексту оповідання, на вашу думку, відображає головну думку оповідання « Останній дюйм»?

2. Проблемне питання.

- Як ви думаєте , чи зможуть батько і син подолати « останній дюйм», який розділяє всіх і все»?

- Якби вам випала нагода написати продовження цього оповідання, який би вигляд воно мало?

3. Узагальнююче слово вчителя.

Хочеться, діти, щоб у нашому житті не було таких ситуацій. Потрібно бути уважними, терплячими одне до одного, намагатися знати все про проблеми близьких і рідних людей. Краще не « зводити» «останніх дюймів», щоб потім долати їх.

  1. І. Домашнє завдання.

Підготуватися до уроку-диспуту на тему: «Чи варто боротися за «останній дюйм?» (за творами О.Генрі «Останній листок» та Дж. Олдріджа «Останній дюйм»).

 

 

Бібліографія

  1. Головей В. Кроки назустріч одне одному: Урок за новелою Дж. Олдріджа «Останній дюйм» // Всесвітня література в сучасній школі. – 2013. – 3. –

С.30 - 35.

  1. Ільченко Л.М. Мить просвітлення душі: Урок компаративного аналізу новел О.Генрі та В. Стефаника « Кленові листки»// Зарубіжна література в школі. – 2013. - №11 - 12. – С.53 - 57.
  2. Півнюк Н. Зарубіжна література: Підручник для 7 класу. – К: Освіта, 2007. –

С. 209-225.

  1. Чередник Л.А. Зарубіжна література. 7 клас: Авторські уроки. – Х. : Веста: «Ранок», 2007. – С.192 – 194.
: Мої файли | : Illinainna
: 2604 | : 0 | : 2.0/1
: 0
avatar