П`ятниця, 29.03.2024, 03:06 Гість | RSS
Сайт учителя-словесника Ільїної Інни Іванівни
Мої файли [10]
Нормативна база [0]
Нормативна база

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів



Урок української літератури в 7 класі
26.02.2015, 21:41

УРОК

української літератури в 7 класі

ТЕМА. О. Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми оповідання "Скарб". Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

МЕТА: сформувати уявлення про життя і творчість письменника, опрацювати зміст оповідання, навчити характеризувати героя за його вчинками, з'ясувати проблематику твору; збагатити мовлення прислів'ями; формувати мовленнєву та соціальну компетентності;розвивати критичне мислення, зв'язне мовлення, пам'ять; виховувати свідоме ставлення до вибору життєвої дороги.

ОБЛАДНАННЯ: комп'ютер, проектор, мультимедійна презентація.

Олекса Стороженко – один із кращих малярів

 нашого минулого, один із щирих козацьких патріотів...

 Б.Лепкий

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

І ось іще один урок

 До вас прийшов за розкладом сьогодні.

 Отож озброймось книгою й пером,

 Щоб упірнуть у літературну нам безодню!

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ  та епіграфу до УРОКУ

-За поданими на слайді тлумаченнями назвіть закодоване поняття.

-Сьогодні ми будемо працювати над оповіданням Олекси Стороженка "Скарб".

ІІІ. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.

1.Повідомлення підготовлених учнів про  О. Стороженка.

-Які ж скарби дарувала доля письменнику?

-На які факти з біографії О. Стороженка натякають слова, вміщені на слайді?

2.Складання асоціативного куща до слова щастя.

3. Слово вчителя про щастя.

      Що ж таке щастя? Щось матеріальне чи навпаки, ефірне та гнучке, незвичайне і повсякденне водночас? Для багатьох щастя — це мрія, що не має форми та матерії. 

       А мрії іноді бувають настільки вибагливими, що стають божевільними. Та якими б оригінальними не були б людські думки, зрештою всі бажають бути щасливими. Не завжди успіх — це щось конкретне. І коли мрія отримує форму, то іноді виявляється зовсім не тим, що людина намагається уявити. 

4. Дослідницька робота.

( Учні пригадують , що таке оповідання і доводять, що твір « Скарб»  є оповіданням.)

5. Занурення в текст оповідання « Скарб».

- Діти, сформулюйте тему оповідання « скарб».(Тема:зображення щасливої долі Павлуся Лежня, який протягом свого життя був ледачим і в той же час байдужим до всього.)
· Якими були батьки Павлуся?

· Як мати ставилася до свого єдиного синочка?

· Через що мати нікуди не пускала Павлуся?

· Як реагував батько щодо надмірних пестощів жінки до сина?

· На яке благополучне життя сподівалася мати для свого сина?

· Через що мати не пускала сина на вечорниці?

· Як трапилося так, що Павлусь залишився сиротою?

· Якими були наймити у Павлуся?

-Як їм жилося в родині заможних людей?

· Чому життя Павлуся з наймитами після смерті батьків було щасливим?

· Як наймичка у ставленні до Павлуся замінила йому мати?

· Чим займався Павлусь щодня?

· Куди і для чого вирішили піти хлопці на Зелені свята?

-Чому вони хотіли запросити піти із собою Павлуся?

· Яких народних прикмет дотримувалися люди, щоб знайти скарб?

· Що вирішили зробити хлопці, щоб посміятися над Павлусем?

· Яке фантастичне явище відбулося після того, коли парубки через вікно Павлусевої хати кинули дохлого хорта?

· Як О. Стороженко висловився стосовно щастя Павлуся?

· Як склалося життя Павлуся після його одруження?

· Чи вважаєте ви, що щастя в тому, щоб нічого не робити, як Павлусь? Яку відповідь надає з цього приводу автор?

· Чому О. Стороженко у творі порівнює дружину Павлуся зі скарбом?
 

· Порівняйте власну думку про смисл щастя з тим, яким його вбачає автор твору. Зробіть висновок.
· З якими питаннями О. Стороженко звертається до читача?

· Чому О. Стороженку цікаво дізнатися від читачів відповіді на запитання, які зазначені наприкінці твору?
 

6. Складання х-ки Павлуся за допомогою гри «Обери позицію».

( Учні з поданих людських якостей обирають ті, які характерні головному герою, і пояснюють свій вибір).

7.Визначення головної думки оповідання за допомогою « Кошика житейської мудрості».

 

ІY.Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Гра « Продовж речення».

 

     Оповідання має назву « Скарб», тому що …

     Скарб – це символ….

     З оповідання я зробив такі висновки…

  1. Гра « Кольорова палітра твору».
  2. Заключне слово вчителя.

« Що таке щастя?» - спитаєте ви.

Це сонце і небо, поля і луги.

Це пташка в польоті й мурашка в траві,

Це все, що в нас є на прекрасній Землі!

Це водні простори: річки і моря,

У небі найперша яскрава зоря.

Це верби зелені, що стоять над річками

І грайливі хмарки, що летять над полями.

Це віддані друзі й родина твоя,

Це посмішка мами і сміх немовля.

Це мрія, що в нашому серці живе

І час, що як річка неспинно пливе.

«Що таке щастя?» - спитаєте ви.

Не кожен спроможен відповісти.

Та потрібно просто вірити в диво.

Мрій! Люби! Живи! І станеш щасливим!

 

Y.Домашнє завдання.

Написати листа до Павлуся.

Намалювати ілюстрації до твору.

YI.Оцінювання знань учнів на уроці.

: Мої файли | : Illinainna
: 2844 | : 0 | : 1.5/2
: 0
avatar